woensdag 27 februari 2013

Healthy recept: Sinaasappel chocolade repen

Muesli-repen zijn een van mijn favoriete dingen om te bakken.
Maar ik heb wel een beetje een hekel aan de muesli-repen uit de winkel. Ze worden vaak aangeduid met gezond,weinig calorieën en nog meer onzin, maar gezond zijn ze zeker niet. Vaak zit er een lading suiker, melkchocolade of andere ongezonde dingen in. Daarom maken we ze lekker zelf!
Ik bakte eerst altijd de pindakaas havermout repen, en die zijn echt heerlijk, maar het was wel eens tijd om iets anders te proberen.


Wat je nodig hebt:

  • 120g havermout (wij hebben het standaard in huis, je kan het ook proberen met muesli, geen cruesli!) 
  • 25g noten (ik gebruik het liefst ongezouten pinda's 
  • mespuntje zout 
  • theelepel kaneel 
  • 1,5 tl cacao 
  • 1,5 tl sinaasappelschil 
  • 150ml sinaasappelsap 
  • 1 el honing 
  • 60g gedroogd fruit (ik heb rozijnen en abrikozen gebruikt) 
Verwarm de oven voor op 175 graden. Bekleed de bodem van een kleine(!) springvorm met bakpapier.
Meng de havermout, walnoten, kaneel en cacao in een kom. In een andere kom meng je de sinaasappelschil, sinaasappelsap en honing. Roer de rozijnen en het sinaasappelmengsel bij het havermoutmengsel. Schep het beslag in de vorm en duw het stevig aan.

Bak 20-25 minuten.
Laat afkoelen in de vorm en snijdt in stukken.

-Je kan eventueel nog dingen toevoegen, ik heb er kokos overheen gestrooid, en hele pure chocolade schilfers. Bedenk maar wat leuks!
In de oven!


Eetsmakelijk!

Enjoy!


xlove,





Geen opmerkingen:

Een reactie posten