vrijdag 7 februari 2014

Healthy recept: Bananenbrood/cake met noten en chocolade

 Bij het zien van de foto's begin ik alweer te watertanden. Dit is lekker! Bananenbrood met noten en pure chocolade, heerlijk! De bananen zorgen voor een lekkere zoete smaak, de noten en de pure chocolade voor een lekkere bite. Gezond, lekker en simpel. De ultieme combinatie. Bekijk snel het recept en ga aan de slag!

Ik moet je waarschuwen van te voren, het brood (het is meer een cake eigenlijk) gaat niet lang overleven. Het liefst eet ik alles gelijk op. Hmmm.

Dit  geweldige recept komt van de welbekende site Uit paulines keuken, schrijfster van het voedselzandloper kookboek! Ik heb het recept iets aangepast, zodat het geschikt is voor een normale bakvorm. Pauline gebruikt een bakvorm van 23 cm en dat is kleiner dan de normale bakvorm. Daarom een aangepast recept!

What you need:
  • 4 (rijpe) bananen (als ze super groot zijn kan 3 ook)
  • 4 eieren
  • 175 gr amandelmeel (of speltmeel, gewoon meel kan ook)
  • zakje bakpoeder
  • 80 gr pure chocolade
  • 75 gr gemengde noten
  • 40 gr kokos
  • snufje zout
Verwarm de oven op 175 graden. 
Pureer de bananen met de staafmixer (blender kan ook). Voeg de eieren toe en klop met een garde tot een geheel.
Doe het meel, bakpoeder en het zout erbij en roer het door elkaar.
Hak de noten en de chocolade in stukjes en roer ze door het beslag. Voeg vervolgens de kokos toe en meng alles tot een geheel. 

Zet het brood in de oven voor 45-50 minuten. Laat het brood even afkoelen in de vorm, het breekt uit elkaar als je het er gelijk uit haalt. 
Ik dank Pauline hartelijk want ik ben helemaal fan van dit recept! 

Enjoy!

17 opmerkingen:

  1. Ik heb nog nooit gehoord van dit recept, maar lijkt me echt lekker!!
    Ik ga je volgen op bloglovin!
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er zo heerlijk authentiek uit! Ik mag zelf geen noten maar die zijn ook wel weg te laten denk ik. Kinkt als een heerlijk recept. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw super leuke blog heb je! ik volg je nu via bloglovin en google friend connect
    ik zie je graag terug op mijn blog! www.rachelkromdijk.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super fijn en goed recept. Ik ga het zeker eens maken. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hmm klinkt heel goed! ik ga deze aan mijn moeder voorstellen!
    bedankt voor het bezoeken van mijn blog :) lieve reactie,

    www.rachelkromdijk.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog nooit van gehoord maar lijkt me zo héérlijk!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had hier echt nog nooit van gehoord, maar wat ziet het er lekker uit zeg! Dit wil ik wel een keer gaan uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er erg lekker/gezond uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmm, dit klinkt echt heerlijk! Ik heb afgelopen week ook een héérlijk mueslibrood gemaakt uit het boek 'Nigella Express', heel gezond en ook super lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dat er heerlijk uit!! Yum

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lekker gerecht!

    New blogpost: blog van de maand

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jaaaa <3 Precies dit recept heb ik ook eens gemaakt, en het was GODDELIJK. Maar ik ben dan ook bananenbrood verslaafd <3

    BeantwoordenVerwijderen