dinsdag 6 mei 2014

4x ontbijten met havermout

Gebakken, door een cake, met melk of gewoon in de yoghurt. Met havermout kan je zo veel! Het is ontzettend voedzaam en het vult goed, een goed begin van de dag dus! Als ik ontbijt met havermout heb ik veel minder honger de rest van de dag (!) dan dat ik gewoon ontbijt met 2 boterhammen. Hier laat ik 4 soorten manieren zien om havermout te eten. Enjoy!
Dit heerlijke ontbijtje heb ik gemaakt met granola. Het recept voor granola vind je hier. Ik ben echt ontzettend fan van deze granola en maak hem nu bijna elke week! De onderste laag bestaat uit kwark met aardbeien, gepureerd in de blender. Het laagje boven de granola bestaat uit gepureerde banaan en kwark. Heerlijk! Het heeft een lekkere smaak en het is lekker knapperig door de granola. Ik ben fan!
Dit ontbijt is echt voedzaam. Heb je een zware dag of even veel energie nodig, dan is dit ontbijt zeker een aanrader! Doe wat melk in een pannetje en voeg daar wat havermout aan toe. Blijf de hele tijd goed roeren tot het een papje wordt. Voeg er eventueel geprakte banaan doorheen. Lekker met wat kaneel en geraspte chocolade. Ik dronk er een lekker kopje groene thee bij.
Dit is mijn favoriete ontbijt en ik eet het heel vaak. Gewoon simpel en snel! Vul een half bakje met kwark en de rest met yoghurt. Roer het goed door zodat het een lekker romig goedje wordt. Doe er lekker veel havermout bij en wat lijnzaad zodat het op een soort papje lijkt. Roer er noten en een kiwi door en eventueel nog wat kruiden. Ik doe er altijd nog wat kaneel en gember door. Gember is heel goed om je dag mee te beginnen, het geeft energie! Kaneel is goed voor de verbranding. Ik vind de combinatie van kiwi en noten heel erg lekker! Bijna elke ochtend drink ik bietensap. Ik maak op zaterdag met mijn sap juicer wortel-bieten sap voor een hele week en drink het dan elke ochtend op een lege maag. Niet zo heel lekker, maar wel heel goed voor je!

Last but not least; bananenbrood! Yeey, ik ben echt fan van bananenbrood. Hier het recept voor dit bananenbrood. Lekker met jam of pindakaas. Ik drink er verse sinaasappelsap bij. Hmm, zo heerlijk is dat! Dit ontbijt at ik op een ochtend dat de zon al een beetje begon te schijnen. Hoppa, gewoon met mijn badjas naar buiten in de zon, heerlijk! 

Enjoy!

25 opmerkingen:

  1. mmm het ziet er allemaal zo lekker uit! Ik wil een keer gebakken havermout proberen hih

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke foto's wat voor camera gebruik je want de tweede foto is echt prachtig (rachelkromdijk@gmail.com) Liefs, x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne recepten :) Ik ontbijt ook elke ochtend met havermout; lekker met lijnzaad, banaan, dadels, framboosjes etc. Love it <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jummie, wat een lekkere recepten! Ik ontbijt ook regelmatig met havermout. Banenbrood wil ik ook nog eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het nog nooit geprobeerd omdat ik standaard een boterham met pindakaas smeer. Maar ik ga het toch eens proberen, de receptjes lijken me erg lekker en heel gezond!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hmm, ziet er allemaal heel lekker uit! Het ontbijtje met granola ziet er heel schattig uit in zo'n potje! Ga ik zeker eens uitproberen! Liefs, x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit ziet er zo leuk en lekker uit! x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hmm ja bananenbrood is echt heerlijk! lekkere tips allemaal (:

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne recepten! Leuk gedaan:)

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mmm ziet er erg lekker uit! x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Havermout is zooo lekker, heb net weer een bak op haha! x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Havermout leek me altijd verschrikkelijk, maar op deze foto's ziet het er zó lekker uit dat ik het toch maar een keertje ga proberen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mmm, het lijkt me niet lekker, maar dat ligt niet aan de recepten, maar gewoon omdat ik havermout niet lekker vindt haha! Foto's zijn wel prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hmmmm, havermout! Daar krijg ik geen genoeg van! Bananenbrood is jammer genoeg niks voor mij, heb een grondige hekel aan bananen en kan niet tegen de geur.

    XO Imke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het ziet er allemaal lekker uit ! Ik moet ook maar eens wat nieuws proberen qua ontbijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. super mooie foto's en ziet er allemaal heel lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke post!! Ik wil al een hele tijd havermout proberen maar ik weet nooit hoe ik het lekker moet maken. Ik ga zeker een van jouw ontbijtjes proberen! En op die foto's ziet het er allemaal zo jummie uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ziet dit er allemaal lekker uit zeg <3!

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie foto's!! en het ziet er erg lekker uit

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het ziet er heerlijk uit!! Ik ga zeker een paar "receptjes" proberen!

    p.s. ik heb je genomineerd voor de Liebster Award!
    http://beautybycarlien.blogspot.nl/2014/05/liebster-award.html

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wauw, wat ziet dit er lekker uit! ik heb je trouwens genomineerd voor een liebster award op mijn blog ;) xo

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lekkere receptjes! Zo is het echt een feest om te ontbijten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk geschreven! Bietensap lijkt me niet fantastisch om te drinken haha, maar havermout is wel lekker als ontbijtje! Je maakt trouwens goede foto's :) Welke camera gebruik je? Ik denk er ook over om een camera te gaan kopen.

    BeantwoordenVerwijderen