zondag 22 september 2013

Simpele courgette soep

Omdat ik eindelijk in mijn examenjaar zit, ben ik alvast begonnen aan een studentenkookboek. Ik maak hem voor mezelf en Maarten en misschien andere mensen die hem graag willen. Er staan gezonde en lekkere recepten in en ik probeer de meeste natuurlijk student-proof te maken. (;

Een grote inspiratiebron in dan natuurlijk mijn moeder. Maarten zei; ' Ik heb nog nooit iets vies bij jullie gegeten, het is altijd lekker!' Hartstikke fijn om te horen toch? Dit recept komt ook van mijn moeder en is deze keer simpel, maar ik beloof je, er komen nog spannendere dingen aan zoals Foo Yong Hay zonder pakjes en kip in de hoed.

Een simpele, maar o-zo lekkere courgette soep! Met courgettes uit eigen tuin natuurlijk (;
Voor ongeveer 3-4 personen
  • water
  • 2 bouillon blokjes
  • 1 1/2 courgette
  • melk of kook room
  • staafmixer
De afmetingen zijn allemaal wat vaag, maar dat maakt het misschien juist wel iets leuker. Een beetje proberen en schatten. 
Ik vroeg mijn moeder om het recept, maar ze zei dat ze eigenlijk altijd zomaar wat schatte.
Veel proeven is dus een must! 

Doe in een pan een klein laagje water. Voeg de courgette in stukjes gesneden toe, samen met de bouillon blokjes. Breng zo'n 10-15 minuten aan de kook. De courgette stukjes moeten zacht zijn. 
Pureer dan alles met de staafmixer tot een soepje. Voeg dan nog wat melk of kook room toe op smaak. Kook room is lekkerder volgens m'n moeder. (;

Klaar is je soepje! Het is meer een soepje als voorgerecht. 
Je kan natuurlijk ook wat leuke dingetjes toevoegen, als spekjes, stukjes courgette of basilicum takjes (ziet er leuk uit).

Enjoy!  

- Ik heb nog geen foto van de courgette soep. Zodra we het weer een keer eten, maak ik er een foto van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten