vrijdag 19 juli 2013

Eetdagboek twee weken alleen thuis.

Twee weken geleden vertrokken mijn ouders en broertje met een vriend naar Frankrijk. Ik bleef thuis alleen achter. Geen probleem, ik red me wel! Stiekem vond ik het best leuk om nu zelf te mogen koken en lekker mijn eigen gangetje te kunnen gaan. Toch wel respect voor m'n moeder die naast werken elke dag ook nog eens moet koken, de was moet doen, het huis schoonmaken en alles.
Hier laat ik zien wat ik gegeten heb, misschien komen er nog van sommige dingen nog recepten online (:



Een van mijn eerste maaltijden; een soort pasta, alleen dan is de pasta vervangen door omelet, lekker!
Voor de rest veel groenten en kip.

    Inkopen doen.


 Lekker weer, lekker eten, een komkommer cappuccino en een wijntje, genieten!
De bodem van de pizzaatjes zijn gemaakt van kikkerwten. Ik probeer het zo gezond mogelijk te houden hè. Op het grote bord ligt een salade met kalkoen en avocado op een bedje van spinazie, heerlijk.






Een ander prutje wat ik gegeten heb en frambozen uit eigen tuin!
 Dagje naar het strand, lekker een salade meenemen!
 Nieuwe dingen uitproberen, altijd leuk!
 Dit ziet er toch heerlijk uit? Salade met kalkoen, het was iets te veel, maar dat kon ik mooi de volgende dag opeten.


Yeey, een ijsmachine! Hoe leuk is dat! Mijn eerste ijs, puur natuurlijk en lekker fruitig! 


 Mijn gezonde quinoa ontbijt met smoothie en nectarine. Heerlijk in de ochtendzon (:


 Lekker bakken! Heerlijk vind ik het om te doen. De linkse cake is arretjescake, een cake vol suiker, cacao, boter en koekjes. Die ging mee met mijn broer naar Frankrijk.
Het middelste afgehapte reepje (sorry, het was lekker) zijn haver-dadel koekjes met pure chocolade, heerlijk en ook nog eens goed.
De rechtse cake is een boerencake met chocolade stukjes erdoor en erop, voor mijn schoonfamilie(;

 Lekker veel groenten met quinoa.

 Groen, groener, groenst! Spinazie, avocado, sap van açai bessen en wat sinaasappelsap.
 Een lekker eitje met kipfilet na een zweterige workout.

En weer lekker koken met quinoa!

Ik vond het heerlijk om zelf te kunnen kiezen wat ik at, in supermarkten rond te neuzen en alles zelf moeten regelen. Maar nu is het ook wel eens lekker dat ik gewoon zo in m'n bed kan stappen zonder eerst het hele huis af te sluiten, Jack ( de kat ) naar buiten te gooien, de vaatwasser en wasmachine aanzetten en checken of alle lichten uit zijn.

Geniet van de vakantie en het heerlijke weer!

3 opmerkingen:

  1. Je hebt heerlijke dingen gemaakt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, dat ziet er allemaal superlekker uit! Ik vind het ook altijd leuk om als mijn ouders weg zijn zelf lekker wat nieuws te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heb je het recept van het ontbijt met smoothie en quinoa voor mij? :)

    BeantwoordenVerwijderen