woensdag 12 juni 2013

Healthy recept: Thee cake

Een nieuw verrassend recept. Ik heb op internet gezocht of ik dit recept kon vinden, maar kwam het nergens tegen. Origineel dus! En bovendien, suikervrij. Altijd fijn! Thee cake klinkt vreemd, maar het is heerlijk, ook al lust je geen thee.

Ik heb dit recept gemaakt voor een soort high tea op school. De cake ziet er iets wat vreemd uit, maar hij ging helemaal op! Niemand miste de suiker of boter. Een succes!

Hier het recept. Een makkelijk recept, ook voor klunzen in de keuken.



Wat heb je nodig?

  • 250 gr gedroogde abrikozen 
  • 150 gr rozijnen
  • 1/5 l thee, kies een lekker smaakje!
  • 225 gr zelfrijzend bakmeel 
  • mespuntje zout
  • 1 theelepel koek-kruiden of kaneel
  • 1 ei
Knip de abrikozen in stukjes en voeg de rozijnen erbij. Giet een halve liter gekookt water erbij en leg er twee zakjes thee bij in. Laat het minstens een uur wellen. Je kan het ook gewoon een nacht laten staan. 

Ik heb het een uur laten wellen.

Voeg het zelfrijzend bakmeel, zout, ei en de koek-kruiden bij elkaar en roer het door het abrikozen mengsel. Het water wat nog niet is ingetrokken in de abrikozen, gewoon meenemen! 


Dit word het prutje

Vet een cake vorm in en doe het mengsel erin. Laat de cake eerst 1 uur  bakken op 175 graden.
Daarna moet de cake nog een half uur bakken op 160 graden. 

Ik maakte er twee tegelijk 
Tadaa. Zo lekker! 

 Dit recept is echt het proberen waard en ontzettend makkelijk!

Enjoy!

xlove,

3 opmerkingen:

  1. Klinkt wel lekker:) ik ga het proberen;) maar hoeveel zelfrijzend bakmeel heb jij er door gedaan? Want dat staat er niet bij..;) xMona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh sorry, haha vergeten! Ik ga het erbij zetten! Het is 225 gram (:

      Verwijderen